Visa meny
Fallstudie

Scandic Kramer: Instagram

Youtopia har hjälpt det anrika hotellet “Scandic Kramer” i Malmö med att starta upp sitt Instagramkonto.

Period: 1 augusti – 4 oktober, 2015

560Nya följare

Antal följare

Vi har skapat inspirerande innehåll och lyckades få en stark följarbas med engagerade följare under kampanjen. Scandic Kramer hade 560 följare när kampanjen var över den 4:e oktober. I slutet av månaden var det antalet nere på 530 följare. Det visar hur viktigt det är att fortsätta vara aktiv med innehåll av hög kvalité för att behålla sina följare på Instagram.

över 200%Tillväxt

Tillväxt per månad %

Vi har skapat inspirerande innehåll och lyckades bygga upp en stark följarbas med engagerade följare under kampanjen. Genomsnittlig tillväxt på över 200% under kampanjperioden, något som avtog snabbt efter kampanjens slut.

5048Genererade likes

Historik, Likes per månad

Man kan tydligt se hur engagemanget ökade under kampanjperioden med Youtopia, för att sedan avta avsevärt efter kampanjens slut.

241Genererade kommentarer

Historik, Kommentarer per månad

Man kan tydligt se hur engagemanget ökade under kampanjperioden med Youtopia, för att sedan avta avsevärt efter kampanjens slut.

Feedback

”Ett väldigt bra samarbete med stort intresse från Youtopia som gav oss mycket bra siffror att arbeta med själva inför framtiden eller inför ett fortsatt samarbete.”

Tina Kaic, Scandic Kramer

Genom att använda denna sida, accepterar du vårt användande av cookies. Läs mer

OK, jag förstår